Wednesday 2 November 2011

Kenapa Perlu Ada Benci



sebut pasal benci… agak tak best bila perasaann benci ni menyelubungi jiwa kita kan?? iya lah selalunya orang kaitkan benci ni dengan tension + stress + pressure dan apa2 hal la yg tak
 berkenan kat hati… benci ni jugak selalu buat kita tak senang duduk atau senang faham tak selesa la kn… terus terang aku cakap aku paling tak suka MEMBENCI dan aku jugak tak  suka apabila diri ini DIBENCI…
Kita mungkin tak minta untuk dibenci Cuma kadang-kadang tu mungkin sikap atau perangai kita yg buat org benci ngan kita kan??... tp in this case, kalau org nk benci aku pun aku tak kisah.. atau senang citer “do I care??”   sebab sumua org pernah melakukan kesalahan kan?? 
manusia memang tak lari dari melakukan kesalahan dan boleh menimbulkan kebencian terhadap orang lain...kan..kan..
so maafkan la...belajar memaafkan jika inginkan kemaafan...sebab membenci sesuatu atau membenci seseorang tak mendatangkan manfaat pn pada diri kita

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

nadaku