Sunday 25 December 2011

BERTAUBAT!!!! Nak Tunggu Sampai Bila…



Assalamualikum w.b.t…
Hai..bertemu lagi..ngah boring giler ni…tak tau nak wat pa…tp aku nak share sikit tentang buku yang baru aku beli…bukankah sharing is caring???(senyum bucuk ^_^)
Ha…berbalik pada buku tu..aku memang tertarik ngan tajuk buku tu…1st nampak pn da menarik minatku tuk membeli buku ni…”BERTAUBAT!!!! Nak Tunggu Sampai Bila…”karya Puan.Aminah Hj.Noor.
Dengar tajuk buku ni pn da cam menarik kan…iyalah,kita sentiasa buat dosa..nak buat pahala pn kadang2 tu terfikir..nak wat ke tak..nak wat ke tak??? Last2 dosa jak yang bertimbun2…nauzubillah…biasa lah kan,kita sebagai manusia ni memang tak terlepas dari membuat dosa..tak kira lah dosa kecil atau dosa besar…kadang2 tu kita tak sedar pn yang kita ni wat dosa…lebih2 lagi berhadapan dengan kehidupan sehari2 yang penuh fitnah dan juga peragai manusia yang 1001 ragamnya…mengumpat,mengutip,wat gosip..dosa lah tu…huhuhu(aku lah tu…)
Kadang2 tu,bila kawan panggil (bergosip la tu) tak nak kata sesiapa..aku lah contoh terdekat…hehehe..memang susah dan payah sekali nak elak kan..seronok sngat bergosip sampai dosa pn bertimbun…(wei..tini..udah2 lah tu…) tapi tu bukan alasan yang nak kita dengar kan..lau nak berubah tu kena lah berubah gak..jagan 1gunakan alasan PAYAH atau SUSAH sebagai alasan tuk BERTAUBAT…kita tak seharusnya berdiam diri sahaja tanpa berbuat apa2 kan…Kematian itu kan sesuatu yang pasti..
Buku ni memberi banyak manfaat kepada sesiapa yang ingin berubah kearah KEBAIKAN..kitaperlu lah menghalangi diri dari terhidu gejala dosa dan maksiat yang berleluasa di sekeliling kita..batasilah dengan iman serta takwa dan sentisalah bertaubat,sesungguhnya kehidupan akhirat lebih indah dari kehidupan terindah di dunia..sesungguhnya Tuhan Maha Penerima Taubat….
So..apa tunggu lagi…BERTAUBAT!!! Nak Tunggu Sampai Bila…sama2 lah kit beramal…ermm..lau nak tau kandungan buku ni..sila lah dapatkan di kedai berhampiran anda…hehehhe (promote buku lak..) senyum bucuk lagi..
Ok..lah..sampai berjumpa lagi…bye2…muah..

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

nadaku